Studie tijd en het begin van de lente - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marjolein Sengers - WaarBenJij.nu Studie tijd en het begin van de lente - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marjolein Sengers - WaarBenJij.nu

Studie tijd en het begin van de lente

Door: marjoleinsengers

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

06 September 2010 | Australië, Brisbane

Hey Allemaal,

Het is weer een hele tijd geleden dat ik een berichtje hebt geplaatst. Dat komt vooral omdat het de laatste tijd rustig is. We moeten nu echt gaan studeren aangezien ze het mid-term exams hebben. Ik heb twee examens en moet voor 24 september 3 papers klaar hebben. Dat is dus even serieus aan de slag (voor zover dat lukt hier).

Natuurlijk heb ik niet helemaal stil gezeten. Vanuit de flats worden heel wat uitjes geregeld. Zo zijn we laatst gaan schaatsen! Super leuk, vooral omdat Australiers het echt niet kunnen. Dat leverde leuke momenten op van mensen die angstig de rand vasthouden en zo voorzichtig vooruit proberen te komen. Wat niet lukt, daar liggen ze dan weer op de grond.
Elke woensdag heeft een vereniging van de uni geregeld dat je kunt gaan rockclimben (rotsklimmen/wandklimmen ofzo). We gaan dan naar Kangaroopoint in Brisbane. Dat is een plek met prachtig verlichte rotsen. Het is dan de bedoeling om daar met blote voeten en handen naar boven te klimmen. Wel met een tuigjeaan en een touw, dus vallen kun je niet. Gelukkig maar, want ik heb regelmatig wat rond gebungeld aan het touw omdat ik mn grip kwijt was.
In het weekend van 20 augustus zijn we met een groep van 25 mensen naar Gold Coast geweest. Dat is niet erg ver van Brisbane vandaan,zo ongeveer 2 a 3 uur reizen. Er was een kroegentocht waar we graag heen wilde en die erg leuk was! De dag erna hebben we heerlijk op het strand gelegen en even helemaal niets gedaan. We zijn op zaterdag avond weer teruggegaan, zodat we toch nog iets konden doen aan de studie dat weekend.
Ook regelt de organisatie Red Frogs regelmatig iets op de uni (dit is de zelfde organisatie waarmee ik naar Fraser Island ben geweest). Zo hebben ze een cafe crawl geregeld (een kroegentocht voor koffie). We zijn in een paar erg leuke cafeetjes uitgekomen. Vooral de Three Monkey's is een aanrader mocht je ooit in Brisbane komen.
Op 25 augustus was pap jarig. Ik had tijden het Gold Coast weekend iedereen een blaadje met wat woorden omhoog laten houden zodat er stond: pap, gefeliciteerd met je verjaardag. Hier heb ik vervolgens een kaart van gemaakt en opgestuurd. Had ik toch het idee dat ik iets aan zijn verjaardag heb gedaan. Veronique (een frans meisje waarmee ik veel omga) was die dag ook jarig en we hebben haar verjaardag dan ook zeker gevierd;).
De lente is echt begonnen, de zon schijnt heerlijk. Dat wil zeggen,boeken pakken en hup naar het strand in Brisbane! Dit strand is nep (geen zee in de buurt) maar ziet er wel erg leuk uit. Het ligt in South Bank, eendeel van Brisbane dat erg mooi is.
Onderstussen wordt er ook nog gestapt. In het weekend gaan we vooral Brisbane City in en op dinsdag is het Beachhouse avond. Dat ligt wat dichter bij de campus.
Afgelopen weekend ben ik nog naar een rugby wedstrijd geweest. Rugby is hier net zo populair als voetbal thuis. Het was de laatste wedstrijd voor de zomer-stop voor de Broncos (het team van Brisbane). Ik ben blij dat mn huisgenootjes al wat uitleg hadden gegeven over hoe het spel in elkaar zit,want anders zou ik er niets van begrijpen. Ik vind het persoonlijk maar een ruige sport. Ze rennen gewoon tegen elkaar in, landen super hard op de grond of krijgen hier en daar een harde klap van een tegenstanden ('perongelijk'). En dat dan allemaal zonder ook maar een beetje bescherming. Zo heb ik 1x op tv gezien dat er iemand bewusteloos raakte na een elleboog-stoot van iemand anders. Iedereen speelde gewoon door, om hem heen zonder iets te doen. De gast die bewusteloos was stond even later weer op en speelde gewoon verder! Dat vond ik wel opmerkelijk.
Afgelopen zaterdag was het riverfire. Dit is een best grote happening in Brisbane waarbij alle gezinnen smiddags al het perfecte plekje gaan zoeken om savonds de vuurwerk show te bekijken. Het was ook zeker het wachten waard. Door de hele stad heen werd vuurwerk afgeschoten. Van grote flats, bruggen, pleinen en een groot schip dit in de Brisbane-river lag. Spectaculair!

En nu begint dan weer een nieuwe studeer-week. Nog even volhouden;) Op 24 september begint de spring-break en vanaf dan zijn mn opdrachten al klaar en heb ik alleen nog examens op het einde van het jaar. Dat wordt dus veel uitjes/feestjes en zon vanaf 24 september!

Hoe is jullie start van het nieuwe jaar? Heb ik nog dingen gemist?

Kusjes!

  • 06 September 2010 - 06:15

    Stefanie:

    Jeeej! Weer het eerste berichtje geplaatst!!! Het klinkt allemaal erg leuk marjo! En ik vind het ook leuk dat we nu regelmatig kunnen skypen omdat we qua tijd nu niet meer zo ver van elkaar zitten!
    Het gaat vast helemaal goedkomen met je tentamens, daar heb ik alle vertrouwen in!
    Wel gek dat het bij mij nu nog zo warm is (35gr) en het de komende maanden kouder zal worden, en dat het bij jou nu nog "koud" is en de komende maanden warmer zal worden!
    Dit weekend zijn we met de hele groep de stad ingeweest (ook de oude stad bekeken) en zijn we vrijdag en zaterdag uit geweest, was leuk!
    Ik spreek je vast binnenkort weer op skype! Gezellig!
    Succes met de tentamens en tot snel!!! Kus!

  • 10 September 2010 - 14:56

    Pleuni:

    Hee Marjolein!
    Vandaag wilde ik je eigenlijk krabbelen want was zo benieuwd hoe het allemaal met je gaat, maar toen ik zag dat je een site bijhield, ben ik meteen gaan lezen. Ik ben nu behoorlijk op de hoogte volgens mij!! Als ik zo je foto's zie heb je al veel leuke dingen gedaan! :)
    Heel veel succes met je studie daar, wij zijn ook net begonnen, wel even wennen hoor! Volgende week dinsdag is de wissel-alv van polis, en daarna gaat al mn tijd naar de master!
    Ik houd je site in de gaten om te lezen wat je daar allemaal beleeft!
    Have fun! x Pleuni

  • 15 September 2010 - 07:17

    Carin:

    Heey Nichtjuhhh

    Echt super leuk om je verhalen te lezen! ik had t al een paar x eerder geprobeerd maar toen kwam ik niet op je site...
    Wat een gaaf en vooral veelzijdig leven heb je nu! Ben zo benieuwd naar je verhalen en foto's! Dan is het hier maar saai... Geniet er nog van! Zorg er wel voor dat je niet bij 'Grenzeloos verliefd' komt he! want dan moeten we je nog veeeel langer gaan missen haha!
    Veel plezier en have fun!
    xx Carin en ook de grs van ons pap, mam, Bart en Pierre

  • 21 September 2010 - 19:06

    Mam:

    Hoi dochter van me,
    Leuk om weer eens een verhaal van je te lezen (ook al heb ik al heel wat ervan gehoord). Het gaat je goed, zelfs de studie lukt nog aardig tussen al die uitjes door! Nog een weekje en dan ben je jarig!!!
    Tot op de skype, kusjes van ons allemaal.

  • 24 September 2010 - 14:50

    Nicole:

    Lieve Marjolein,
    Super om te horen dat je je zo vermaakt down-under! Hoe is het met je tentamens gegaan?? Vanaf vandaag dus weer rustiger:)
    Heerlijk dat daar het mooie weer aankomt, geniet er maar volop van want hier is het vooral regen (en officieel herfst:S). Ik kijk uit naar je volgende berichtje!
    xxx

  • 27 September 2010 - 17:34

    Stefanie:

    Ook via deze weg nog even: Zhù n shngri kuàilè!!!!!!! (GEFELICITEERD!!!!!) Geniet er nog van!!! Dikke kus!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 December 2010

Roadtrip Nieuw Zeeland

02 December 2010

Op reis met mam en pap

04 November 2010

Sydney en Melbourne

06 Oktober 2010

Roadtrip Brisbane-Cairns

06 September 2010

Studie tijd en het begin van de lente
Marjolein

Actief sinds 18 Juni 2010
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 12309

Voorgaande reizen:

12 Juli 2010 - 23 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: