Op reis met mam en pap - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marjolein Sengers - WaarBenJij.nu Op reis met mam en pap - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marjolein Sengers - WaarBenJij.nu

Op reis met mam en pap

Door: marjoleinsengers

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

02 December 2010 | Australië, Sydney

Hey Allemaal!

Het is weer een tijdje geleden en ik heb weer heel wat meegemaakt.

De laatste twee weken van het studie-jaar waren vooral veel studeren en veel feestjes vieren. Het waren ook de laatste weken dat ik de meerderheid van de groep mensen die ik heb leren kennen zou zien, dus er waren veel afscheidsfeestjes georganiseerd om nog even de stad op stelte te zetten.
Mam en pap kwamen op15 november in Brisbane aan en het was super om hen weer te zien! Het is fijn om ze nu te kunnen laten zien waar ik gewoond heb en wat mijn favoriete plekjes waren van de stad.
Ondertussen probeerde ik tentamens te maken, die ik met succes behaal heb. De vakantie is begonnen!

Op 21 november vertrok ik met mam en pap naar Cairns om vervolgens door de rijden naar Port Douglas. Dit is een duurdere en mooiere buurt boven Cairns. We hebben op maandag een tour gedaan die ons rondleidde over de Dantree river waar we krokodillen zagen en uitleg kregen over de natuur. Later die dag gingen we met een aboriginal op stap die ons meenam een soort woud in naast het strand. We jaagde op krabben en zochten slakken en schelpen die we later op zouden eten. We aten het op in het huis van de aboriginal. Het was erg leerzaam en leuk.

Op dinsdag reden we verder naar het noorden naar Cape tribulation. Hier grenst het regenwoud direct aan het strand wat een mooi zicht geeft. We hebben het regenwoud doorleeft in twee huisjes en veeeeel regen. Zo erg, dat we vroeg moesten vertrekken op donderdag zodat de weg niet al te erg (20cm) overstroomd zou zijn.

We kwamen op donderdag aan in Trinity Beach een dorpje net boven Cairns. Vanuit hier gingen we op vrijdag naar een aboriginal dorpje Karunda. We gingen erheen met een treintje en gingen weer terug met een gondel over de toppen van het regenwoud. We konden de toppen bijna aanraken.

Op zondag gingen we naar het Great Barrier Reef! Eindelijk duiken! We hadden super goed weer en zagen echt prachtige vissen en koraal. Het duiken ging bij ons alle drie ook goed. Met het schip vaarde we nog naar twee andere plekken bij het reef waar we gingen snorkelen. Dit was een geweldige dag!

Op maandag gingen we verder naar het zuiden. We dronken wat koffie in Cairns zodat mn ouders deze stad toch ook even gezien hadden. We reden verder naar Ingham om de Wallaman Fall te zien. Het was een prachtig gezicht rtijdens de roadtrip in september maar door al het slechte weer op deze dag,konden mam en pap er niet van genieten. We konen helemaal niets zien. Dus reden we verder naar Townsvill waar we een hotel zochten.

Op dinsdag kwamen we aan in Airlie beach. Jammer genoeg was het weer niet geweldig. we hadden er twee dagen en deze twee dagen heeft het regend. We zijn nog wel naar Daydream Island geweest waar we genoten hebben van een heerlijke lunch. Het was toch leuker geweest als we in de zon konden liggen, maar ach, het is in ieder geval erg warm.

Vandaag vertrek ik vanuit Airlie Beach weer naar Brisbane om morgen het vliegtuig te pakken naar het zuidelijke eiland van Nieuw Zeeland. Ik ga daar nog 10 dagen rondreizen samen met Roosmarijk en Veronique.

Het gaat nu allemaal erg snel! voor ik het weet zit ik alweer in het vliegtuig naar huis;)

Ik hoorde dat het in Nederland alweer sneeuwt! Succes met sneeuwpoppen maken;)

Kusjes,
Marjolein

  • 02 December 2010 - 06:44

    Stefanie:

    Hey majo!!! Super leuk verhaal!! Klinkt leuk allemaal! Duiken zou ik ook wel eens willen doen!! Hoorde idd ook dat het in nederland sneeuwt, kan het me nog niet voorstellen haha! Heel veel plezier in New-Zealand en ik denk aan je! kus!!!

  • 02 December 2010 - 15:03

    Sabine:

    Gluhwijn *snik* *hik*
    Bijna:)

  • 02 December 2010 - 21:40

    Chris:

    Hey Marjoleintje,
    Klinkt weer helemaal te gek. Alleen jammer dat het weer een beetje tegenvalt, maar op deze manier is het wel weer makkelijker wennen aan onze weertypes :D
    Tot snel,
    X

  • 06 December 2010 - 11:58

    Susan:

    Hey Marjolein!

    Wat een avontuur weer zeg! Het blijft telkens zo leuk om je verhalen te lezen. Wel jammer van het weer, maar gelukkig toch weer heel veel leuke dingen aan je ouders kunnen laten zien!

    Geniet er nog maar lekker van, voor je het weet zit je weer in de kou!:P

    Liefs,
    Susan

  • 13 December 2010 - 13:39

    Iris:

    Heee Marjolyn!

    Wat gaat de tijd weer snel!!! Over TIEN dagen kom je alweer thuis :D voor ons leuker dan voor jou denk ik haha!! Het is hier inderdaad echt super koud, en er is wel twee keer flink wat sneeuw gevallen..

    Gelukkig heb je er van genoten en bovendien heb je je studeer-tijd daar goed afgerond.

    Op naar het koude Nederland! Tot snel!!!

    Liefs

  • 14 December 2010 - 21:37

    Fam. Linders:

    Heey nichtjuh,
    Nog maar een paar daagjuhs. Geniet er nog volop van want voor je het weet zit je in het koude, drukke Nederland.... maare een goed vooruitzicht is natuurlijk de tiramisu! CU bij oma! Tot dan!!
    Groetjes van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 December 2010

Roadtrip Nieuw Zeeland

02 December 2010

Op reis met mam en pap

04 November 2010

Sydney en Melbourne

06 Oktober 2010

Roadtrip Brisbane-Cairns

06 September 2010

Studie tijd en het begin van de lente
Marjolein

Actief sinds 18 Juni 2010
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 12310

Voorgaande reizen:

12 Juli 2010 - 23 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: