Sydney en Melbourne - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marjolein Sengers - WaarBenJij.nu Sydney en Melbourne - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marjolein Sengers - WaarBenJij.nu

Sydney en Melbourne

Door: marjoleinsengers

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

04 November 2010 | Australië, Brisbane

Hoihoi allemaal!

Ik ben de afgelopen weekenden weer aan het reizen geweest. In het weekend van 23 oktober ging ik samen met Roos en Veronique een lang weekend naar Sydney.
We vertrokken op vrijdag en na lang wachten op het boarden, was Veronique vergeten in te checken. Roos en ik hadden dat online gedaan, maar Veronique was het helemaal vergeten. Dat maakte het toch nog even spannend om het vliegtuig te halen. Eenmaal aangekomen in Sydney gingen we naar de backpacker waar we sliepen en doken meteen de stad in. Alle cliché foto's zijn gemaakt. We hebben het Opera gebouw gezien, de brug en heel wat wijkjes in de binnenstad. De zon scheen heerlijk, dus het was ook genieten in de botanic gardens (een groot park). Savonds dronken we nog wat in de kroeg en wilde op tijd gaan slapen. Dit lukte alleen niet helemaal aangezien we op een 32 persoons kamer sliepen en de rest nog een feestje aan het houden waren. De nacht was ook niet geweldig. Roos vond snacht grote kakerlakken in haar bed en pjama broek. We kregen gelukkig een nieuwe kamer die we deelde met maar 1 andere.
Op zaterdag begon het te regenen. Het is duidelijk kouder in Sydney dan in Brisbane. We gingen naar een markt in de Paddington wijk. Op zondag bekeken we Paddy's market, Chinatown en de vismarkt. Vooral de vismarkt is erg aan te raden, we hebben heerlijk gelunched.
Op maandag gingen we naar de Harbour. Sydney is een erg mooie stad, maar wel super groot en druk. De mensen lopen allemaal in pak rond te rennen opweg naar hun werk. Dat is in Brisbane wel anders. Hier loopt iedereen in kleurige (strand) kleren rond op slippers.

Na een paar dagen studeren vertrok ik zaterdag weer richting het zuiden. Melbourne deze keer. Roos was hier al eerder geweest en kon me de hele stad met gemak laten zien. Ons hostel was veel luxer dan we gewent waren, een leuke verandering. Melbourne heeft duidelijk meer cutuur en oude gebouwen. De stad is wat ruimer opgezet dan Sydney, waardoor je niet opgeven wordt door hoge gebouwen. Op zaterdagavond werd er halloween gevierd. We hebben ons kapot gelachen om ieders creatie.
Op maandag deden we een chocolade tour. Melbourne heeft ongelofelijk veel chocolade tentjes waar we ons wel aan over moesten geven. Het is heerlijk om een hele dag te genieten van de beste chocolade. Al was ik wel een beetje misselijk erna. Op dinsdag was er een feest-dag. Het heet de Melbourne-cup en is het zijn paarden-racen. Iedereen gaat totaal opgetut erheen. We hebben de parade gezien en het hele weekend liepen er al mensen verkleed rond. Erg leuk om mee te maken.
We gingen op dinsdag avond weer terug. Terug naar het zonnige en warme Brisbane! Ik heb de goede stad gekozen om een half jaar door te brengen;)

Op woensdagochtend hebben we met de internationale groep een lip dub video gemaakt. Ik zal de youtube-link nog doorsturen, wanneer de video klaar is. Het is een leuke manier om iedereen te herinneren. Een lip dub video houdt in dat we in 1 shot een video op een liedje proberen te maken. Iedereen komt in het filmpje voor, al dansend of zingend. op het einde verzameld iedereen zich voor een spetterend einde.

De komende weken heb ik tentamens en ik moet nog hard aan de bak om alles geleerd te krijgen.

Hoe is het daar??

Groetjes, Kusjes
Marjolein

• 12 November 2010 - 23:22

Iris:

Heee Marjolein,

Weer een leuke tijd gehad dus...!! Ben wel jaloers op die chocolade tour :P
    Nu nog je foto's gaan bekijken!

En na dit 'vakantietje' kun je weer volop tegen de examens, toch?! :P

Nog bedankt voor je smsje trouwens!! Ben je helemaal vergeten. Feestje was geslaagd, inclusief de rat die twee keer op bezoek kwam......

Nou succes de komende weken op school! Geniet nog van de resterende 40 dagen... (pfff klinkt dat ook zo kort voor jou?!)

Dikke kus vanuit het heel koude, 'waaierige' en natte Nederland,

Iris

• 14 November 2010 - 13:28

Nicole:

Hi meis,
    Ook dit weer een leuk verhaaltje :) Grappig hoe je het verschil ervaart tussen Brisbane, Sydney, Melbourne hè.. alle steden hebben hun eigen charme! Heel veel succes met je tentamens maar vooral: Enjoy!
    xx

• 30 November 2010 - 17:59

Cindy:

hoe gaat het met marjoleintje :)!

aftellen kan beginnen...
    fijn als ik je weer zie!

veel plezier daar nog!
    geniet er nog maar even van mid.

xx