Roadtrip Brisbane-Cairns - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marjolein Sengers - WaarBenJij.nu Roadtrip Brisbane-Cairns - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marjolein Sengers - WaarBenJij.nu

Roadtrip Brisbane-Cairns

Door: marjoleinsengers

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

06 Oktober 2010 | Australië, Brisbane

Hey Allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden en ik heb een hoop te vertellen. Alvast sorry voor het lange verhaal.

De examens die ik had zijn allemaal goed verlopen. Ik weet nog niet overal de punten van maar de leraar heeft me verzekerd dat ik het gehaald had. Het is wel een stuk anders dan in Tilburg. Zo had ik zelfs een toets waarbij de leraar wegging voor koffie en ons ook toeliet om koffie te gaan halen en even pauze te houden tijdens het tentamen. Achja, dat zijn de goede momenten om eens te overleggen. Al zijn de Australische studenten daar wat terughoudend in, pff wat ethisch verantwoord! De rest van de toetsen waren wat makkelijker dan ik gewend ben. Natuurlijk was het niet alleen studeren. We hadden nog verjaardagen en een weekend Gold Coast tussendoor afgewisseld met de gebruikelijke feestjes en stap-partijtjes.

Op 23 september hield ik mijn verjaardag voor mn Roomies en kreeg ik mn (eerste) chocolade taart. Ze zijn hier nogal van het taarten bakken, het smaakte dus ook super! Op vrijdag 24 september begon de spring-break (vakantie). Roos en ik gingen onze camper ophalen om deze klaar te maken voor vertrek. Met een groep van 35 mensen hadden we 9 campers gehuurd bij een bedrijf dat Wicked heet. Iedere 'van' was best oud en met grafitie bespoten. hierdoor zagen ze er nogal hippie-achtig uit en had elke camper wel iets unieks. De camper waar Roos, Veronique (frans meisje) en ik in zouden vertoeven had aan de ene kant een schets van Chuck Norris (een bekend persoon hier, ik hd er nog nooit van gehoord) en aan de andere kant had de camper een KFC logo. Tussen de kapotte bekleding en gordijntjes met visjes opdruk voelden wij ons al snel thuis. Smiddags vertrokken we naar onze eerste bestemming Noosa. Hier zouden we een deel van de andere campers ontmoeten. Al snel werd het duidelijk dat het toch best moeilijk is een gratis plekje te vinden om de camper te parkeren, dus belandde we in een straatje bij een backpackers. De eerste avond werd goed gevierd!

Op zaterdag vertrokken we naar Bundaberg.Hier wordt de rum gebrouwen die hier nogal veel gedronken wordt. Vervolgens reden we verder naar Agnes Water, maar het was helaas al donker toen we daar aankwamen. We hadden besloten deze avond nog verder door te rijden naar Rockhampton zodat we zondag niet extreem lang moesten rijden. In Rockhampton konden we ook geen 'officieel' plaatste vinden en besloten de campers te parkeren op een grasveld. Die ochtend bleek het een parkeerplaats te zijn voor een sportvereniging. Een stel liep voorbij tijdens het uitlaten van de hond en zag ons onze tandenpoetsen in de bosjes. Ik denk dat ze medelijden hadden. Ze nodigde ons namelijk uit voor een douche en ontbijt. Dat sloegen we niet af, een douche konden we wel gebruiken! Het was echt super lief aangezienw e op dat moment met 13 man waren en ze echt voor iedereen ontbijt had.

Op die zondag reden we na het ontbijt verder naar The Caves bi Mt Etna Caves National Park. Ik had geen zin om de grotten in de gaan maar heb wel van het park kunnen genieten (en alle muggen/vliegen/etc). Hierna reden we door naar Kalarka waar de beste steakburger te krijgen was. Hij was niet geweldig, maar zeker wel een goede lunch. Tijdens het rijden waren de meeste campers apart. Het was moeilijk om altijd op iemand aan te passen en we hadden vaste punten waar we op elkaar zouden wachten. We spraken vooral af met de andere drie van waarvan de meeste mensen van de Nathan Campus kwamen (de rest kwam van Gold Coast). In Makay was weer een ontmoetingspunt waar we erachter kwamen dat ook een slaapplek in Ailry Beach (eindpunt van de dag) onmogelijk zou worden. Erg irritant maar we zouden wel zien. In Airly Beach (dat ligt bij de Withsunday Islands) sliepen we bij een natuurpark en wetent dat er overal beesten konden zitten was het toch moeilijk daar ergens in de bosjes je behoefte te doen. De eisen zijn na een paar dagen in een camper vertoeven en in bosjes je tandenpoetsen/behoefte doen niet zo hoog meer. Zolang er een douche is op zn tijd, dan is het al snel goed. Deze avond om 12uur hadden ze gezorgd voor chocolade chip cookies met kaarsjes en zong iedereen voor me. In verschillende talen aangezien we met ongeveer 10 verschillende nationaliteiten waren.

Op mijn verjaardag gingen we snorkelen in het great barrier reef. We maakte een cruise met een groot schip om er te komen. Deze dag was echt perfect. Het weer was mooi, de zee was super blauw, het eten op de boot was ongelofelijk lekker en het great barrier reef is betovered mooi. We hebben de hele dag wat gezwommen, gegeten, gezont, geslapen en gelachen. Ze serveerde chocolade cake in de middag en mensen van de groep hadden geregeld dat mn verjaardag werd omgeroepen in de boot. Deze avond was ik wel toe aan een behoorlijke douche en bed en besloten we met een paar te overnachten in een Backpackers Magnum. We gingen eerst uiteten in een geweldig restaurant Fish D'vine waar ik gratis champagne kreeg van de eigenaar. Na een douche werd het tijd om te feesten en we hebben veel kroegen in Airly Beach gezien. Ik ben deze dag echt in het zonnetje gezet!

Op dinsdag hadden veel mensen een kater en begon het rijden daarom pas wat later op de dag. We reden eerst naar Townsville en al snel daarna door naar Inghem. Bij dit plaatsje bleek een geweldige waterval te liggen, de grootste van Australie. Het was donker toen we aankwamen dus we overnachte bij een camping dicht bij de waterval. Tegen deze tijd was iedereen al lek geprikt door alle mogelijke insecten, maar ach, zolang je niet de enige bent.

Op woensdag werd eerst de waterval bewonderd. Het was een tocht van 2 km naar beneden (en later dusook weer omhoog) door een regenwoud heen. De natuur en het uitzicht was echt prachtig. We kwamen uit bij de waterval en ook het riviertje dat van de waterval af stroomde. We hebben heerlijk gezwommen en het voelde aan alsof we in een film waren belandt. Dat kwam vooral doordat er niemand anders was dan wij, een acht afgeschermd stukje paradijs. het heette de Wallaman Waterfall. De beweging deed ons goed en na een enge tocht terug naar Inghem (twee campers hadden zo goed als geen benzine meer) hebben we nog een leuke foto gemaakt met onze Chuck (de camper) voor de KFC. Hierna reden we verder naar Port Douglas waar een andere camper al was en een pleje had gevonden om te overnachten. We sliepen bij de haven en het was veel te heet.

Op donderdag reden we naar Cape Tribulation een plek waar het regenwoud direct overging naar het strand. Helaas duurde het te lang om daar te komen en moest onze camper al ingeleverd worden die dag. We besloten even op het strand te liggen en vervolgens de camper uit te ruimen, in te checken bij Gilligans (de backpackers waar we zouden slapen) en de camper in te leveren. Gilligans was net een hotel. Super modern/schoon en de bedden waren heerlijk. Beter dan het bed op de campus. We kregen ook gratis avondmaaltijden die nog best wel goed waren. Deze avond waren alle 9 campers in Cairns en kon er flink gefeest worden.

Op vrijdag probeerde we wat uit te slapen, ontdekte de stad en gingen vervolgens Tuben. Dit is lekker lui in een grote band de rivier afgaan. Precies wat we nodig haddne want ik was toch al aardig kapot van de hele reis. Cairns is een schattig stadje met veel kleine winkeltjes. Ik vind het een stuk knusser van Brisbane omdat ze hier vooral de grote shopping malls hebben. Savonds werd er weer gefeest.

Op zaterdag was is dan ook helemaal kapot. Na een goed ontbijt zijn we armbandjes gaan maken in een klein winkeltje. Door mijn besluiteloosheid duurde het een paar uur voordat we daar weer weg waren. Prima tijdverdrijf aangezien we toch niet naar ht strand konden. Het regende al een hele dag en het zag er niet naar uit dat dat snel zou stoppen. Deze avond gingen we uiteten in een super goed italiaans restaurant. De tassen werden klaargemaakt om te kunnen vertrekken en de laatste feest-avond kon beginnen. Om 3uur snachts vertrok de taxi zodat we zeker op tijd zouden zijn voor onze vlucht terug naar Brisbane om 6uur sochtens. Ik was totaal uitgeput en het de meeste tijd van de vlucht geslapen of half wakker in mn stoel gehangen.

Sinds zondag heb ik me vooral bezig gehouden met slapen en opdrachten maken. De reis was echt prachtig en ik heb er mooie foto's aan over gehouden. Deze zijn de zien op mn hyves of facebook. De komende week is het nog even hard aan de slag met opdrachten en dan komen er weer nieuwe uitstapjes naar Sydney en Melbourne.

Aan iedereen die geld heeft: Ga zeker eens naar Australië om te reizen. Het is een ongelofelijk prachtig betoverend land!

Hebben jullie je ook allemaal vermaakt?

Tot snel!

Kusjes

  • 06 Oktober 2010 - 08:53

    Nulde:

    Chuck Norris... Dat is toch die man die met een kussen onder zijn geweer slaap?

  • 06 Oktober 2010 - 10:58

    Cindy:

    meisje,

    leuk zeg, wat maak jij daar toch veel mee!
    mooie foto's :D!
    idd echt de moeite zo te zien..

    succes nog meid,
    geniet er van!!!

    xx.

  • 06 Oktober 2010 - 16:09

    Chris:

    Hoe kun je Chuck Norris niet kennen??? Als je terug bent in Tilburg moeten we maar even een Chuck Norris avondje houden, want dit kan toch niet :P
    x

  • 06 Oktober 2010 - 17:32

    Stefanie Borghstijn:

    Hey schat!!!!
    Ik heb het weer allemaal gelezen en het klinkt echt prachtig!!! Ben blij dat je je verjaardag ook leuk hebt kunnen vieren! En ben blij dat je msn smsje, kaartje, emailtje en verjaardagslink hebt gekregen! Ik dacht dat als ik het maar op alle mogelijke manieren zou proberen, er vast wel eentje goed zou aankomen! Haha!
    Ik zag ook dat je over 78 dagen al weer terug thuis bent! Wat gaat de tijd toch snel!
    Zelf ben ik ook weer bezig met een nieuwe verhaal, die erg lang zal zijn! Dus ga er maar vast voor klaarzitten!
    Ik kijk uit naar je nieuwe verhaal!!!
    Dikke kus!!!

  • 08 Oktober 2010 - 21:25

    Susan:

    Heeej!
    Nu vergeet ik het een keertje niet:P
    Wat leuk om al die verhalen van je te lezen zeg... zie het helemaal voor me als ik ze zo lees, maar in het echt is alles natuurlijk nog veel mooier;)
    Fijn dat je op je verjaardag zo in het zonnetje bent gezet de hele dag!
    Heel veel succes in ieder geval nog daar en ik wacht vol spanning op je volgende verhaal!
    Tot snel!
    Liefs
    Xx

  • 10 Oktober 2010 - 13:34

    Iris:

    Hee lieve marjolyn,

    Wat een verhaal!! Het ziet er naar uit dat je het wel goed hebt daar!! :D Om de zoveel tijd lekker reizen enzo!? Hier is t maar saai. School school school en saai weer!

    Maar één lichtpuntje is dat ik nu bijna jarig ben :P

    Maar het klinkt echt heel mooi allemaal door jouw verhalen! Zal zo de foto's maar eens gaan kijken! Als ik geld over had was ik je zeker komen opzoeken, maar helaas. Het is nog steeds crisis bij Iris :(

    Geniet nog van je 74 dagen!!

    Liefs Iris

  • 16 Oktober 2010 - 09:41

    Doreen:

    Hey Marjolein, mede Press-genoot!
    Echt super leuk om alles te lezen hey! Ik ben zelf ook aan het kijken om volgend jaar naar Australie te gaan! Had Brisbane op het oog en zie nu (pas) dat jij daar ook zit!!!! Binnenkort is de sollicitatie etc, heb je nog tips&trics en leuke nieuwtjes over Australie die ik nog moet weten?
    Veel plezier nog! Xxxxxx

  • 19 Oktober 2010 - 12:29

    Marijke:

    Marjoooo!

    Wat heb je weer veel leuke nieuwe dingen meegemaakt! :D Ga zo even je hyves bekijken voor de foto's.

    Is het daar al zomer aan het worden?

    De spoorlaan loopt langzaam leeg, na joeri gaat nu Yves ook weg per 1 december... nog interesse in een kamer in het mooiste huis van tilburg?! ;)

    Veel plezier nog en een dikke kus!

    PS; Ik heb ook nog nooit van die gast gehoord, ik doe mee met het Chuck Norris avondje van Chris en jou! haha

  • 14 November 2010 - 13:25

    Nicole:

    Hi meis,
    Wat een leuk verhaal weer om te lezen! Super dat je op je verjaardag zo in het zonnetje bent gezet, dat heb je verdiend! Het is duidelijk dat je lekker aan het genieten bent van alles wat je meemaakt en je je prima thuis voelt in het bijzonder mooie Down Under. Geniet er nog ontzettend van want voor je het weet ben je weer terug in NL (en hier is het koud & regenachtig!)
    Liefs xx Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 December 2010

Roadtrip Nieuw Zeeland

02 December 2010

Op reis met mam en pap

04 November 2010

Sydney en Melbourne

06 Oktober 2010

Roadtrip Brisbane-Cairns

06 September 2010

Studie tijd en het begin van de lente
Marjolein

Actief sinds 18 Juni 2010
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 12285

Voorgaande reizen:

12 Juli 2010 - 23 December 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: